zaterdag 1 augustus 2015

Jumbo vs Albert Heijn

Prijsbewust boodschappen doen.
Daar ben ik de laatste tijd mee bezig. Ik vind niet dat ik echt superveel uitgeef aan boodschappen, maar het kan wel minder. Ik probeer nu om 25 euro per week uit te geven en toch lekker er gezond te eten. Eens kijken of me dat gaat lukken.
Ik ben meer op de prijzen gaan letten. In de plaats waar ik woon heb ik keuze uit meerdere supermarkten.
Bij de Lidl haal ik enkele dingen, zoals brood- tijgerbruin voor 95 cent en sinds deze week ook eieren, 6 stuks voor 85 cent. (heb er voorheen dus teveel voor betaald bij Appie omdat ik gewoon niet prijsbewust bezig ben geweest, jammer.)
Bij de Aldi haal ik mijn toiletpapier, pindakaas en roeryoghurt bijvoorbeeld. De rest doe ik het liefst bij Albert Heijn. Ik kom er minstens 3 keer er week. Vanuit m'n werk fiets ik er langs om een maaltijdsalade of een stoommaaltijd met een 35% sticker te scoren. Zo heb ik altijd voor minder dan 3 euro, maximaal € 3,50 bij hele dure pakketjes, een voedzame maaltijd. Een maaltijd waar ik niet voor in de keuken hoef te staan want koken is totaal geen hobby van me.
Om heel eerlijk te zijn: zolang ik alleen woon heb ik nog nooit een aardappel geschild. (Shame on me)
Ik maak wel bijna iedere week volkoren spaghetti (die van de Lidl is lekker) of een andere pasta met veel groenten en weinig vlees, dus er staat altijd wel een bakje in de vriezer als er niks te halen valt met een kortingssticker. De volle mep ga ik niet betalen voor een kant-en-klaar maaltijd, dat is zonde als ik het een dag later mee kan nemen met zo'n € 1,50 korting.

Maar nu heb ik ook de Jumbo ontdekt. Daar ga ik niet zo vaak heen omdat de winkel iets verder weg ligt en ik de Ah gewoon een fijne winkel vind. Maar ik wist niet dat het prijsverschil zo groot was met Albert Heijn zeg! Ik dacht aan 2 cent per artikel of zo, beetje naief gedacht.
Sommige producten haal ik altijd A-merk omdat ze gewoon veel lekkerder zijn, rooibosthee van Pickwick, of pure hagelslag 400 gram van de Ruyter. Dat scheelt gewoon 11 cent op een pak. Kijk zelf maar: Albert Heijn en Jumbo Ik vind dat een behoorlijk prijsverschil. Stel je hebt 10 producten in je mandje/karretje.. dan heb je toch snel een euro verdiend. En elke euro is er één denk ik altijd.
 Ik koop bijvoorbeeld ook het liefst pastasaus van Grande Italia en a-merk ijsjes als toetje.
Check online het prijsverschil eens..
Ola Split 3,45 bij A. en 3,29 bij J. Sinassplits zijn toch mijn favoriete ijsjes. Ook in de winter, als ze nooit in de reclame zijn.
Wel erg fijn dat je nu alle producten online kan vergelijken, zodat je niet langs de schappen hoeft om het te noteren.

Waar haal jij de boodschappen?



15 opmerkingen:

  1. Ik ga vooral bij de Lidl voor groente, en de buurt slager voor vlees en de buurt viswinkel. Carbohydrates eet ik niet, dus die koop ik niet, en de slager en viswinkel vind ik gezellig. Ik weet niet of de kwaliteit beter is, maar ik vertel mezelf van wel. :) Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat koken geen hobby van je is, Minima, want daarmee is veel voordeel te behalen. Ik maak alles vers, en geef niet meer dan 20 euro aan boodschappen uit, inclusief mijn dure wijntje (4,79 euro bij Aldi, Sauvignon blanc uit Nieuw Zeeland). Al met al vind ik dat je fantastisch met je geld omgaat. Mij lukt dat vaak niet.
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De grote boodschappen doe ik bij Dirk en Lidl maar aanbiedingen haal ik ook wel bij Ah en plus, ga gewoon de winkels af ;-)
    Wij eten ook behoorlijk wat salade, die maak ik zelf zeker in deze tijd een grote krop ijsbergsla kost nu maar 0,49 cent even als de komkommer en de tomaten nou dan ben je al een heel eind en daar kun je heel wat salades van maken als van het bedrag (ook met 35% korting) van een kant en klaar salade.
    Misschien een idee om het zelf te gaan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb Hoogvliet als vaste supermarkt. Ze hebben redelijk wat goedkope, merkloze producten, en kassabon zegels voor gratis producten.
    Vleeswaren haal ik bij de lidl, dat scheelt de helft vergeleken met de Hoogvliet.
    Eén keer in de twee weken ga ik met dochter naar jumbo, dan halen we wat lekkers, en gaan onder genot van dat lekkers vanaf een bankje buiten de kassa mensen kijken, erg leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij de Al.i hebben ze kleine soort magnum met laagje koek en chocolade, lekker en ook een sundae, ook niet te versmaden. weet niet wat ze kosten daar kijk ik met ijsjes niet naar, koop alleen eigen merken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik haal mijn boodschappen voornamelijk bij de Jumbo. We eten alleen A merken en af en toe huismerk en dan is de Jumbo echt goedkoper dan de AH. Vlees en vleeswaren haal ik meestal bij een fijne slager in ons dorp. We hebben geen lidl want anders zou ik daar ook het eea halen. Vooral groente en fruit dan.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor eieren en andere zuivelporoducten en vlees is het wel beter om niet het goedkoopste te scoren want dat gaat ten koste van de dieren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar let ik zeker op. Dit zijn vrije-uitloopeieren.
      Vlees koop ik erg weinig. Zuivel ook minder dan de gemiddelde mens, omdat melkproducten niet zo goed gezond zijn als dat de meeste mensen denken.

      Verwijderen
    2. Precies, ik eet ook alleen maar zuivel voor het lekker en niet voor de gezondheid, veel helemaal niet maar wel bio-eieren.

      Verwijderen
    3. Vlees al helemaal niet bedoel ik. ;-)

      Verwijderen
  8. De meeste boodschappen doe ik bij Lidl en AH, gewoon omdat die voor mij het best te 'befietsen' zijn. Voor Jumbo moet ik een heel eind om en dat vind ik na werktijd niet zo'n optie meer.
    Ik let altijd wel goed op de prijzen en de aanbiedingen, koop zo veel mogelijk budget- en huismerken. Als ik van een bepaald artikel het A-merk beter of lekkerder vind, koop ik dat maar dat komt niet zo vaak voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik haal het meeste bij de lidl, daarnaast fiets ik nog ff nd appie terwijl de jumbo op loopafstand is. Bij onze jumbo vind ik het niet prettig winkelen, vaak wat ik nodig ben, staat dan weer niet in het vak, vind de winkel rommelig, veel te veel personeel sjouwt er rond en wat ik nodig ben is vaak wel 1 of 2 cent goedkoper dan bij de appie. Nee, ben geen jumboganger. Aldi kom ik zo heel af en toe. De eieren die jij koopt haal ik ook altijd bij de lidl!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga vaak naar de Jumbo en de Aldi. Maar ik ga zo weinig mogelijk en ik kook veel uit voorraad. Ik pak altijd de huismerken of de B-merken. En ik ben altijd op zoek naar goedkope alternatieven. Meestal lukt het mij om met 20 euro per week uit te komen.

    BeantwoordenVerwijderen