woensdag 21 mei 2014

Nep Birkenstocks..

Eigenlijk moet ik nieuwe slippers hebben voor komende zomer. Het is prettiger om met het warme weer, zoals ook de afgelopen dagen, open schoenen te dragen. Sandalen vind ik vaak wat oubollig en mijn teenslippers zijn wel een keer aan vervanging toe. Nu hoor ik om me heen veel mensen die fan zijn van Birkenstock. Vanwege het geweldige loopcomfort. Het leek me wel wat om ze ook aan te schaffen. In de schoenenwinkel heb ik ze gepast, ik was alleen niet zo overtuigd en de prijs van 54 euro vond ik best aan de dure kant. Ik twijfelde. En bij twijfel, niet doen! (zegt dan een stemmetje in mijn hoofd) Een half uurtje later was ik blij verrast toen ik bij de Wibra snuffelde. Dáár stonden ook Birkenstocks.  Exact hetzelfde qua uiterlijk en ze leken best prettig te zitten. En voor 7 euro had ik mooie birkenstocks, niet van echt te onderscheiden! Ideaal dus, helemaal voor mijn smalle beurs. Ik heb geen moeilijke voeten, geen steunzolen en loop op bijna alle schoenen wel weg. Normaal geproken.
Maar oei, oei. Wat heb ik gisteren zere voeten gehad. Omdat het warm weer was, besloot ik ze voor het eerst aan te doen naar mijn werk. Wat was ik blij dat ik thuis was en die dingen uit kon doen! Het voetbed is zo slecht vormgegeven, veel te smal voor met name de hak. En ik heb heel gemiddelde voeten, zeker niet breed. Ik ben van plan die neppers nu weg te gooien.
Wel weer een wijze les geleerd: Goedkoop is duurkoop.

Toch maar op zoek naar andere zomerschoenen, misschien dus wel de originele birkenstock.
Draag jij ook weleens birkenstocks en hoe bevallen die?

Afbeelding: echte vs nep birkenstock

22 opmerkingen:

  1. De echte birkenstock vind ik het fijnst. Ik bestel ze op schuurman-schoenen.nl als je de code kortingscodenl2014 invult krijg je ook nog 10% korting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik draag ze al jaren , zelfs toe het oubollig was.
    Geen teenslippers maar de andere , heb je ook iets meer steun aan.

    Denk ook aan de bovenkant , die heb je nl van leer of kunsstof ook dat scheelt veel in draagcomfort, zeker bij warm weer.
    Succes Siny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zit ook nog iets tussen in van zo rond de 25 euro bij de goedkopere schoenen ketens. Lopen wij al jaren op en bevallen prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In het krantje van Schoenenreus stonden de Birkenstocks in de aanbieding voor 35 euro...
    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik nog niet allergisch was voor (chroomgelooid) leer heb ik weleens Birkenstocks gehad. Voor mij was de pasvorm destijds helemaal niet goed.
    Tegenwoordig zweer ik bij Skechers Tone-ups. Daar kan ik uren op sjouwen zonder pijn in m'n rug en voeten te krijgen. De prijs ligt rond de € 45 en ze gaan, bij mij althans, met gemak drie seizoenen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Draag al wel 25 jaar Birkenstock slippers, alleen de echte, meestal met sokjes. "Mijn model" heeft 3 banden over de voet. Lees hier over mijn slippers; http://zuinigaan.blogspot.nl/search?q=slippers

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sandalen oubollig??? Kolder!
    Beetje 'dom' van je dat je verwacht op slippers van 7 euro goed te kunnen lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik draag al ruim 40 jaar Birckenstock, zowel slippers als sandalen.als je dicht bij duitsland woont moet je daar maar eens neuzen, ze zijn daar stukken goedkoper! let wel op de maat je hebt brede en smalle maten. heb ze altijd in mijn werk gedragen! gezina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anders neem je de Papilio, dat is ook een soort merk van Birckenstock. Deze zijn op braderieën en markten wel te koop voor zo rond de 30 euro. Je kunt proberen af te dingen ( is mij gelukt en heb ze voor 25 gekregen. Deze lopen heerlijk!! Ik koop geen neppers, want goedkoop is duurkoop....
    Succes met het vinden. Mss via marktplaats, en dan nieuw aanvinken, krijg je ze geheid voordeliger dan in de winkel! Hoeveel mensen kopen iets in een impuls en bij thuiskomst zijn ze er toch niet blij mee....je kunt het altijd even proberen.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan mij zijn Birckenstocks niet besteed: ik kan er gewoon NIET op lopen!

    Jammer dat de goedkope zo slecht waren! Soms hebben ze bij Kruidvat Birckenstocks die een stuk goedkoper zijn. Misschien moet je gewoon even op zoek naar goedkope echte of wachten op een leuke aanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb moeilijke voeten...en ik zweer er bij...loop er al 3 jaar zomers op!! WMT

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik zweer bij birkenstock, of betula ( onder de hoed gemaakt van birkenstock)
    ooit een keer de goedkope gekocht, maar die waren zo kapot.
    Ik draag mijn birkenstocks nu al drie jaar en ze zijn nog steeds goed.
    ik denk dat bij dit geval je toch echt moet denken goedkoop is duurkoop.
    Wel moet ik zeggen dat niet iedereen op birkenstocks kan lopen.
    Mijn zus bijvoorbeeld kan het echt niet.
    Zelf heb ik wel eens getwijfeld om Orange babies te kopen. Die zijn goedkoper maar zolang mijn birkenstocks nog goed zijn toch maar niet.
    liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb wel brede voeten, en de 'nepperds', daar kom ik standaard niet eens in met mijn voeten - terwijl de 'echte' perfect zitten. Ik heb een keer bij de trekpleister gehaald, daar hadden ze een restpartij glimmend zwarte en glimmend witte (blijkbaar wilde niemand die of zo), en dan voor 25 euro want restpartij - maar dat is nu zo'n 3 jaar geleden, geen idee of ze dat nog wel eens hebben. Als deze versleten zijn ga ik waarschijnlijk weer naar de goedkope flipflopjes; eigenlijk vind ik ze aan de dure kant voor slippers, en door het aparte voetbed moet ik ze steeds weer opnieuw inlopen zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mij zal je niet zien op Birckenstocks, maar ook ecco's ofzo vind 'k foeilelijk brrrrr ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kan niets met Birkenstocks. Heb nl. steunzolen, maar mag wel op Wolky sandalen lopen. Hiervan vormt het voetbed zich exact naar je voeten. En ik heb ze nu aan in het felrood!!!! Wel prijzig, maar gaan makkelijk 5 zomers mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik heb al jaren Birckenstocks, het model met 1 band Geen teenslippermodel, die vind ik lelijk! Ook heb ik echte sandalen van dat merk, wel lomp maar de enige schoenen waar ik de hele dag op lopen kan.Weleens nepperds geprobeerd maar dat bleek weggegooid geld !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik draag steunzolen. In ik draag zomers sandalen met uitneembare zool. Duur 130,-waren ze wel maar ze zijn 6 jaar oud en nog prima . Merk durea die heeft goede slipper, sandalen ,schoenen met prima pastvormen. Breedte maten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zwéér bij Birkenstocks! Maar dan wel de echte. Maar de Birkenstocks op de foto kan ik ook niet verdragen, noch de echte noch de nepperds. Ze doen veel teveel pijn aan mijn tenen.

    Dus ik draag met trots de Jezusversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik draag in en rondom huis en tuin ook al jaren echte Birkenstocks. Gekocht ooit bij Kruidvat voor €25-€30. Ik heb ook Wolkyslippers gehad van € 90,00 (wel goedkoper gekocht). Die heb ik na 1 zomer op MP gezet. Liep er echt niet echt lekker op. Maar kan persoonlijk zijn. Ik hoor ook wel eens mensen die geen verschil merken tussen echte en neppe. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Draag ze al jaren en zijn volgens podotherapeut voor mij kwa pasvorm het beste als ik slippers wil en even geen steunzolen!
    Ik wissel kwa model af ( heb er meerdere) het liefst heb ik die met een bandje om grote teen, die is niet zo grof!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kreeg een paar jaar terug pijn onder mijn voeten en het lopen op Birkenstocks heeft dat opgelost. Pijn is weg. Ik heb het model Madrid, want de teenslipper-modellen vind ik te grof staan en oh oh oh...bij een verhuizing van een kind ben ik één kikkergroene slipper kwijtgeraakt. Zo zonde! Ik doe er al zeker 6 jaar mee en kocht ze altijd in de opruiming.
    Hoorde gisteren dat het geheel hip en trendy is om bij je baardje van die Adidas badslippers MET witte sokken te dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ben Yvonne draag birkenstocks al een paar jaar Wil geen andere teenslippers meer kopen

    BeantwoordenVerwijderen