woensdag 16 april 2014

Uitgaven maart

Beetje laat voor een blogje over de uitgaven van maart, want het is natuurlijk al half april. Maar om het overzichtelijk te houden toch maar publiceren.
Helaas was maart niet zo geweldig qua uitgaven. Dus geen lijstje om trots op te zijn. Ik heb er de laatste tijd best moeite mee om mezelf in toom te houden. Ik zie zoveel leuks en het geld jeukt me af en toe in m'n broekzak. Op dit moment ben ik vooral geld aan het uitgeven aan kleding. Maar dit komt uit een ander 'potje' waar ik elke maand 50 euro inleg. Dit gaat prima. Omdat ik maanden niks gekocht heb, kan ik nu leuke dingen kopen. Er is nog genoeg over en elke maand komt er automatisch 50 euro bij. Ik had de mazzel dat ik overgestapt ben van woonverzekering naar Inshared en daar een wehkamp-cadeaubon t.w.v 75 euro bij kreeg. Ik heb dus online voor bijna 90 euro aan kleding gekocht, o.a een bikini, en hoefde maar 15 euro zelf te betalen. Leuke actie van Inshared en Wehkamp! Omdat ik vorig jaar rond deze tijd platzak was heb ik bijna niks gekocht voor voorjaar/zomer. Nu heb ik weer wat leuke nieuwe dingen. En ook afgelopen weekend heb ik een paar kledingstukken gekocht voor weinig.
Qua boodschappen ging het in maart wel redelijk goed, ietsje boven mijn maandbudget geëindigd. Dit komt doordat ik toch iets te vaak zwicht voor impulsaankoopjes (chocoladepaaseitjes, bloemen) en maart een lange maand is. Toch weer een dag extra met 3 keer een maaltijd.
Maar qua zakgeldbudget was het een regelrechte ramp! Ik heb geld van mijn spaarrekening moeten halen om niet in het rood te belanden. Eigenlijk vind ik dat ik het moet redden met 40 euro in de maand om vrij te besteden. In april ga ik dat beter doen! (ben hard op weg, het lukt tot nu toe aardig)
Overzicht:

Boodschappen
 1 t/m 7 maart:         30,74
8 t/m 14 maart:        32,89
15 t/m 21 maart:      35,25
22 t/m 28 maart:     33,91
29,30,31 maart:       11,88
---------------------------------+
                                  144,67

Vrije bestedingsruimte/ Zakgeld
* Tandartsrekening betaald                                                               23,87
* Uitje schaatsen (gratis) wel getrakteerd bij Mc D.                      11,90
* Terrasje met vriendin                                                                         7,00
* Kinderverjaardag (lang leve de Action)                                          3,95
* Drogist  (ketting, flosdraad, miniverpakking zonnemelk)          7,75
* Electrische Tandenborstel Oral B 50% korting                           16,75
* Vrijgezellenfeest                                                                                 80,00
* Calendula- plant                                                                                   3,95
* Paasstukje                                                                                              6,50
----------------------------------------------------------------------------------+
                                                                                                                 161,67

Dit is natuurlijk helemaal misse boel. Ik heb 100 euro teruggeboekt van mijn spaarrekening om uit het rood te blijven. Gelukkig kreeg ik nog een aantal g.t.a's terug, zoals Aviko maaltijd en Mr Proper Allesreiniger, al die kleine bedragen tikken dan weer lekker aan. Dit was genoeg om de maand weer in balans af te sluiten, op 0 te eindigen.

3 opmerkingen:

  1. Altijd vervelend om niet uit te komen met je budget...
    Maar gelukkig kon je het met je spaar deze maand oplossen!
    En je hebt toch iets aan kleding nodig, dan is die bon erg handig!!
    Ook meteen via money millionair besteld?
    Ik heb de bon ook ontvangen, ik ga vanavond even kijken op wehkamp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan toch eens gebeuren dat je even een mindere maand hebt? Je moest ook je vrijgezellenfeest betalen, anders had je "maar" 20 hoeven bijstorten van je spaar. Zo kun je het ook zien! En dan vallen de uitgaven nog best mee hoor! En deze maand even weer de rem erop.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral dat vrijgezellenfeest is een grote kostenpost zeg. Maar die heb je gelukkig niet zo vaak denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen