donderdag 5 september 2013

Colportage

Gisteravond rond etenstijd ging de deurbel, er stond een mevrouw van Oxxio voor de deur die mij heel graag wilde laten switchen van energieleverancier. Ze had een hele leuke aanbieding: als ik nu klant zou worden kreeg ik een Ipad 4! Oxxio was namelijk de goedkoopste energieleverancier en voor 0,19 cent stroom per Kwh en 0,60 cent per m3 gas ALL-IN. Ik heb een tijdje met haar gepraat en gezegd dat ik zeker ga overstappen, maar dat ik nog een contract heb bij Essent tot 1 februari, en via een vergelijkingssite wel weer overstap tegen die tijd. Die vergelijkingssites worden volgens haar gesponsord door Essent en daar komt oxxio nooit in voor terwijl zij wel de goedkoopste zijn.... En via internet overstappen was duurder dan via haar overstappen. Scheelde weer 2 cent per kwh op gas en stroom. Ik heb haar wel haar verhaal laten vertellen en haar netjes te woord gestaan. Ze heeft haar nummer genoteerd op een briefje voor als ik alsnog over wilde stappen. Ja, zo'n Ipad hoef ik niet eens voor mezelf, maar zo'n ding kan ik natuurlijk wel voor 500 eurie verkopen via marktplaats..
Ik heb even gekeken wat ik nu all-in betaal: 0,1978 cent All In voor stroom en 62 cent All in voor gas. Ik zit dus al heel laag. En als ik google op oxxio zijn er toch wel heel erg veel negatieve verhalen! Mijn voorkeur gaat eerder uit naar EnergieDirect met een welkomstbonus van 286 euro. Dat lijkt me een wat betrouwbaarder bedrijf, ook gezien de reacties. En hoewel zo'n vrouw van Oxxio ook gewoon haar werk doet, hou ik er niet zo van, verkopers aan de deur. Mijn buurman heeft zo'n sticker op de deur, met grote letters: Geen Colportage! Misschien ook wel iets voor mij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten