zondag 23 augustus 2015

Dagje Walibi

Afgelopen week een dagje weg geweest, naar Walibi in Biddinghuizen. We (een goede vriend van me en ik) hadden kaartjes met 15 euro korting weten te bemachtigen door de spaaractie van Jumbo. Zo is een dagje pretpark nog een keer te betalen. In Walibi was ik nog nooit geweest, dus ook niet in het vroegere Six Flags! Ik wilde er altijd nog eens heen. Als kind kon je me al niet bijer maken dan een dagje pretpark en nog steeds vind ik het geweldig, op mijn bijna 33e.. Gelukkig had ik iemand bij me die ook niks te gek vind en al even enthousiast is.
Op mijn 25e was ik een paar dagen in Parijs, en natuurlijk ook in Disneyland. Helaas had ik toen de "verkeerde vriendin" bij me. Ze durfde niks! En het is echt niet leuk om overal alleen in te moeten. Wat baalde ik toen.. daar had ik in Walibi dit keer geen last van. Hij is net als ik, bijna niks is 'm te gek. Achteraf moet ik concluderen dat ik juist de meest bangerik was/ ben geworden. Zal het dan toch de leeftijd zijn?
Het park op zich vond ik erg klein. Daar hoef je geen hele dag voor uit te trekken om alles te doen.
We hebben bijna alle attracties wel gehad. Begonnen met de kinderachtbaan (om er even in te komen) het was nog ochtend immers!  Het reuzenrad, de spin, de zweefmolen, de wildwaterbanen (al is die Rio Grande erg saai) en toen het échte en mooie werk. De Robin Hood en daarna de El Condor. Dat is de achtbaan waar je onderaan hangt. Daar ging het even mis met mijn nek. Waarschijnlijk niet goed met mijn hoofd tegen de stoel gedrukt gezeten, want heb er nog steeds last van.. Teveel druk/ krachten op komen te staan. Dus ben er ook maar geen tweede keer ingegaan want ik heb echt geen zin in een consult bij de fysio.
Daarna wat gegeten en toen door naar de volgende attractie, Xpress Platform 13.
Dat is de achtbaan die je het eerst tegenkomt als je door de entree gaat, daar moet je eerst door een lang gangenstelsel. Je ziet de achtbaan dan ook helemaal niet! Toen we eindelijk in de rij stonden kreeg ik een lichte paniekaanval. "Help, ik zie niks, wat gaat er gebeuren? Hoe lóópt die achtbaan, qua bochten, loopings, snelheid, kurkentrekkers etc..." Ik durfde echt niet! Gelukkig kon ik nog terug... Vriend probeerde me tegen te houden door op me in te praten en hij moest er ook wel een beetje om lachen. Ik wilde eerst het reuzenrad in, dan kon ik die achtbaan zien liggen in het bos en wist ik wat me te wachten stond! Dus wij eerst het reuzenrad weer in om daarna weer aan te sluiten in de rij.. en werd het een gaaf ritje waarbij je echt word afgeschoten!
Tussendoor wat gegeten in het park en een ijsje gekocht en later koffie en thee met iets lekkers. Ik had zelf niks aan eten/drinken meegenomen wat ik normaal wel doe als ik een dagje uit ga. Dat is gewoon onhandig in een pretpark. Ik wilde me 'vrij' voelen, geen onnodige ballast meesleuren. Alleen een klein heuptasje voor zonnebril, autosleutel, telefoon. Dat tasje hoefde ik dan ook niet af te doen in de attracties, dat ging allemaal prima. Ik miste wel mijn dopper (waterflesje). maar die paste ook niet in het kleine tasje.
We hebben een hele leuke dag gehad met mooi weer! Lekker het park rondgeslenterd en vriend ging nog in de vrije val (vind ik altijd een heel naar gevoel) en samen nog in de Goliath. De Speed of Sound  hebben we als enige achtbaan niet gehad.
Het was een geslaagd dagje weg, Dat heb ik soms ook echt nodig, er even helemaal uit te zijn!




1 opmerking: