zaterdag 18 oktober 2014

oh die lieve belastingdienst

Deze week een meevallertje van de belastingdienst. Over 2013 heb ik te weinig huurtoeslag ontvangen. Ik krijg nog 46 euro.
Ik had er niet op gerekend, dus het is een mooi cadeautje.
Het grappige is dat precies hetzelfde bedrag is als wat een jaarabonnement op de bibliotheek kost.
Alsof het zo moet zijn..
Een abonnement op de bieb was nog een wens van me en wilde ik nog graag afsluiten voor het nieuwe jaar. Ook omdat waarschijnlijk de tarieven toch weer iets stijgen in januari had ik me  voorgenomen om in de decembermaand nog abonnee te worden. Het voelt goed om mezelf een cadeautje te geven juist in de feestmaand
Nu krijg ik het bieb-abonnement gewoon van de belastingdienst! Nou ja, zo voelt het voor mij dan een beetje...

6 opmerkingen:

  1. Geniet van je abbo! Heerlijk in de winter maanden elke keer voorzien van vers leesvoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het bibiotheekabonnement krijg je niet van de belastingdienst maar
    van ons. Hardwerkende mensen die overal volop voor betalen maar voor geen enkele toeslag in aanmerking komen.
    H.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaloers........? Werk dan iets minder hard!
      Gr.I

      Verwijderen
    2. Yes, dan kan ik je baan deels overnemen? Mag jij de toeslagen H!

      Verwijderen
    3. Waarschijnlijk krijg je dan wel hypotheekrente aftrek, en ook de extra belastingvrijstelling voor werkenden.......
      L

      Verwijderen
  3. Wat een leuk cadeau van de belastingdienst! En van dit cadeau heb je het hele jaar plezier!

    BeantwoordenVerwijderen