zaterdag 10 mei 2014

Uitgaven april

Zo, op deze grijze en regenachtige dag maar eens de tijd nemen voor een financieel overzichtje van de maand april. Op deze grauwe zaterdag doe ik weinig. Ik zit met een dekentje op de bank een beetje rond te surfen op het web en heb vanmiddag het boek van Lucia de B. opgehaald, die mag ik een poosje lenen van een collega, ben benieuwd naar het boek, ook omdat deze verfilmd is. Heb weinig energie vandaag. Ik heb deze week meer uren gedraaid dan normaal op m'n werk vanwege ziekte van een collega. Ik heb bijna fulltime gewerkt en dat voel ik in mijn lijf en hoofd, omdat ik het niet gewend ben. Financieel schiet ik er niks mee op, het wordt allemaal verrekend met de bijstand. Misschien kom ik deze maand wel ietsje boven de bijstand uit, dat zou helemaal fijn zijn.

Waar ik erg van baal is dat het rotweer is, hier regent het al een paar dagen achtereen. Ik mag wel oppassen dat ik zelf niet in een depressie raak door het depressieve weer van buiten...bah!  Maar het is een feit dat ik enorm gevoelig ben voor wat voor weer het is. En ik verlang heel erg naar de zon! Dan voel ik me een stuk vrolijker en energieker dan nu.

Qua uitgaven was april een redelijke maand. Ik ben wederom over mijn zakgeldbudget heengegaan, maar ik kon het compenseren met de boodschappen en een keertje voor minder geld tanken. Dus er hoefde niks aangevuld te worden van de spaarrekening.
Grootste kostenpost was een grote party waar ik met vriendinnen heen ging.. Met het openbaar vervoer want we wilden alledrie aan de wijn. Zij zijn beide al moeder, dus die wilden even lekker 'los'. En ik ben nachtblind, dus ik rij sowieso niet graag als het buiten donker is. Het werd een duur stapavondje, al heb ik veel minder uitgegeven aan drank dan mijn vriendinnen, omdat de entree (€ 25,-) al erg duur was. Zulke uitstapjes kan ik niet te vaak doen, maar het was erg gezellig dus voor een keertje kan het best. Thuiszitten doe ik al vaak genoeg.

Uitgaven Boodschappen (maandbudget= € 140,-)

1 t/m 7 april       €   33,06
8 t/m 14 april     €   28,77
15 t/m 21 april   €   30,23
22 t/m 30 april   €   37,55
-------------------------------------+
                          €   129,61

Uitgaven Zakgeld ( maandbudget = € 40,-

Drogist                     €  3,69
Staatslot                   €  3,00..........weer 0,0 gewonnen :-(
Feestje                     € 44,00
Ladenkastje             €   9,99.........bij Blokker uit de folder
---------------------------------------+
                                €   60,68


Vanavond krijg ik bezoek, ik denk dat ik de verwarming toch maar even aanzet dan. Het is binnen nu 19,2 graden. Maar het voelt zo kil aan door die 'waterkou' van buiten!
Hebben jullie ook de verwarming aan vandaag?

6 opmerkingen:

  1. Ja, maar op 18 graden. Is voor mij genoeg. Wel leuk dat je een fijne avond gehad hebt. Kun je er weer even tegenaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke uitjes zijn ook belangrijk en zo kun je nog iemand ontmoeten ;)
    En wanneer je het opvangen met andere potjes is het geen probleem toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, wel wintervest aan heel warm daardoor. Maar ik zou gewoon de verwarming zo nu en dan wat hoger zetten als je daar behoefte aan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is hier 18 a 18,5 graad en ik heb het warm zat. Moet er niet aan denken om de verwarming aan te hebben. Ik gooi zelfs regelmatig mijn vest uit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook een hekel aan regen....kan dr goed chagrijnig van worden!! En het valt ook zo weer met bakken uit de lucht. Fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad met je vriendinnen! En als je zoiets al niet heel vaak doet, dan geniet je er ook meer van en is het ook niet "gewoon" om naar een feestje te gaan.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb gisteravond de houtkachel aan gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen