zaterdag 8 maart 2014

De wet van Murphy

Wat een geweldig lekker weertje is het vandaag, nog nooit was het in Nederland op 8 maart zo warm! Terwijl ik dit typ zit ik nog lekker op mijn balkon in het zonnetje.
Vanmiddag ben ik met een vriendin de stad in geweest en we hebben heerlijk lang geluncht op een terrasje. Dit weer geeft me energie en stemt me vrolijker. Je ruikt het ook echt buiten, dat het voorjaar is!
Wat minder leuk is, is dat ineens van alles kapot lijkt te gaan. Mijn auto begint een raar geluidje te maken. Ineens. Mijn vriendin zei vanmiddag in de auto: "Goh Juul, volgens mij is je uitlaat lek"..
 Het is niet een erg hard geluid (nog niet), waarschijnlijk een klein lekje. Dus ik rij er gewoon nog even mee door, veel kan er niet misgaan, toch?
En gisteren heeft mijn elektrische tandenborstel het begeven. Ik kreeg het ding niet meer uit. De aan- en uitknop knop doet het niet meer. Een keer tegen de wasbak slaan en dan deed 'ie het weer wel. Maar vandaag moest ik al een paar keer tegen de wasbak slaan, vrij hardhandig, om 'm aan de praat te krijgen...en later weer uit te krijgen. Het ding is dus rijp voor grof vuil.
Is dit nou de wet van Murphy? Dat ineens alles kapot gaat? ( Help, wat is het volgende!?) Of zal mercurius weer retrograde lopen? (een stand uit de astrologie waarbij een grote kans is dat dingen mis of kapot gaan)
Een nieuwe tandenborstel kan ook wel even wachten. Een elektrische tandenborstel is fijner en poetst beter schoon, maar een poosje handmatig poetsen is ook prima te doen natuurlijk. Volgende week zijn de elektrische tandenborstels wel bij Trekpleister in de aanbieding met 50 procent korting. Ik kijk wel even of het er af kan deze maand.
Verder heb ik mijn belasting ingevuld. Ik krijg helaas niks terug. Ik had er wel een klein beetje op gerekend want vorig jaar kreeg ik wel veel terug. ik heb daarom de aanslag er nog maar even bij gepakt. Ik kreeg vorig jaar veel loonbelasting terug. Mijn situatie in 2012 was ook heel anders dan in 2013 dus zal het wel kloppen.

Een goed weekend en geniet van het mooie weer van morgen!
Liefs, Mínima

1 opmerking:

  1. altijd vervelend als je niets terug krijgt van de belasting. Tja voorheffing is naheffing?? Ach niets betalen is ook prima

    BeantwoordenVerwijderen