donderdag 21 november 2013

Tochtwering en tochtband plaatsen...

Vanmiddag ben ik naar de bouwmarkt gefietst. De afgelopen week kreeg ik steeds een koude luchtstroom  als ik op de bank zat. Er was visite en diegene merkte het ook al op. Helemaal nu het buiten zo koud is en de wind erop staat is het voelbaar. Daar moet natuurlijk iets aan gedaan worden, ik wil niet langer in de tocht zitten! De koude luchtstroom komt bij de ramen vandaan. Tussen raam en kozijn. En op meerdere plekken maar vooral aan de onderkant van de ramen. Ik heb wel dubbelglas, dus waarom er zoveel koude straling doorkomt weet ik niet. Na even googelen kwam ik tot de conclusie dat ik hier tochtstrips of tochtband voor nodig had.
Ik heb zojuist 9 meter zelfklevend tochtband gekocht en al op maat geknipt. Eentje zit al op het raam geplakt, tegen het kozijn. Maar nu twijfel ik of ik het goed doe. Want moet je die dingen niet op het kozijn plakken? En niet op het raam zoals ik nu doe? Twijfel, twijfel..Er zit geen gebruiksaanwijziging bij. En zoeken op internet levert ook niet zo veel op. Iemand ervaring met tochtband bij ramen? Of maakt het niet uit waar en hoe je die dingen plakt?

4 opmerkingen:

  1. Plakken op kozijn of sponning van deur of raam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op het kozijn volgens mijn man. Het moet geplakt worden op het vaste deel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben zelfs nog enkel glas!

    Stom dat ze er geen gebruiksaanwijzing bij doen zeg! Ik hoop dat je goede tips krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen