zondag 6 augustus 2017

Happy new Home!

Ik ga verhuizen.
Eindelijk!
Afgelopen dinsdag een bezichtiging gehad en over 3 dagen krijg ik de sleutel. Ik verhuis van een appartement naar een eengezinswoning.
Ik heb uiteindelijk tóch nog een huis in de wijk gekregen die ik zo graag wilde. Het is nieuwbouw (staat er net 4 jaar) en energiezuinig.
Ik krijg nu zowel een voor- als achtertuin. Zo een heerlijke gedachte na jaren op een klein balkonnetje aan een drukke weg.
 Ben er superblij mee en had het eigenlijk niet meer verwacht.
Het enige jammere is dat ik mijn vakantieperiode gepland heb in september en ik de komende drie weken wel moet werken. Als ik dat had geweten...maar je kunt moeilijk inschatten wanneer je precies een huis toegewezen krijgt.
Ik ga het druk krijgen de komende weekjes. Maar ik heb er zin in en kan ook niet wachten om er te gaan wonen!


19 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, veel succes met verhuizen en veel plezier in je nieuwe huis. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd
    Wat leuk voor je .
    Veel succes met verhuizen.

    groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent. Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen dat de woningstichting je het huis toch toegewezen heeft? Ik zit in een soortgelijke situatie, dat ik ook niet veel mogelijkheden meer heb om te verhuizen door die grens.

    Veel succes met de verhuizing!

    Groetjes,
    Alice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel veel geluk gehad, een meedenkende woningstichting die nog steeds een beetje moeite hebben met dat nieuwe beleid. Zitten nu nog een beetje in een overgangsfase. En er is sprake van een overlastsituatie Ik belde en mailde ze vaak daarover (zullen ze ook wel zat van zijn geworden) en ik stond al heel lang ingeschreven, ver voordat die nieuwe regels bekend werden. Bovendien alleen voor deze wijk en deze woningen waar ik er nu toch nog eentje van heb toegewezen gekregen. Heel dankbaar voor, want er is in mijn geval echt een uitzondering gemaakt
      Ik hoop voor jou dat je ook nog het geluk hebt te mogen verhuizen naar een fijnere plek.

      Verwijderen
    2. Super, een beetje geluk mag soms ook wel toch!
      Veel succes met de verhuizing en ik hoop dat je je er snel thuis zult voelen.

      Groetjes,
      Alice

      Verwijderen
  4. Klinkt goed, gefeliciteerd. Succes met verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat fijn voor je!!!
    Gefeliciteerd!
    En des te mooier een woning die zo goed geisoleerd is.
    Groeten Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is niet echt bedoelt waar de woning voor is de naam zegt het al.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lekker zure opmerking weer nadasmurf...

    Minima, het is je van harte gegund!!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik ben het eigenlijk wel met nadasmurf eens. Zeker is het heel fijn en leuk om in zo'n woning te mogen wonen. Ik woon echter in een grote stad waar zulke woningen heel schaars zijn! Ik hoop/verwacht dat de woningbouw hier deze ook echt laat bewonen door gezinnen. Hierbij komt ook nog dat ze vaak duurder zijn dan de kleinere huizen , waardoor iemand met een minimum inkomen weer meer recht heeft op hogere huursubsidie. Dit kost veel geld

      Verwijderen
    2. Hier is minder schaarste. Ik woon in een zogeheten krimpgemeente. Ergens in het noorden des lands.
      Hier kan je (nog) een eengezinswoning krijgen in je uppie.
      Maar ik begrijp jouw gedachtegang. Mijn huursubsidie/huurtoeslag gaat idd ook omhoog met zo'n 80 euro.

      Verwijderen
    3. Wij betalen wel extra belasting hoor om jouw huurtoeslag op te brengen. Kan jij lekker in een te groot huis zitten terwijl je het niet kunt betalen.
      ASOCIAAL

      Verwijderen
    4. Ik vind dit soort opmerkingen vrij vervelend.
      Ook zonder die toeslag ben ik prima in staat om dit huis te betalen. Helaas voor jou is het zo dat je hier in Nederland allerlei toeslagen krijgt voor kinderen, huizen en zorg. I'm sorry!!
      en ja, hier in de regio mag je van de woningstichting in een eengezinswoning wonen. Moet je wel iets langer op wachten, maar dan heb je ook wat.

      Verwijderen
  8. Wauw wat fijn zeg! Gefeliciteerd! Dat klinkt als een grote vooruitgang.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En wat fijn dat je van de overlast af bent (hoop dat er geen nare buren in nieuwe wijk zijn). Succes met verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. GEFELICITEERD!!! Wat heerlijk voor je! Wat zul je blij zijn! Succes met de verhuizing!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, geniet er van, en succes met verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Klinkt gewoon heerlijk.

    Verder wil ik je bedanken voor je informatieve en inspirerende blog. Waar de meeste consuminder-blogs gaan over eigen-woning-bezitters en het versneld aflossen van een hypotheek schuld fijn om een blog tegen te komen van een huurder zoals ik.

    In mijn vakantie heb ik, genietend van mijn ligstoel in tuin, jouw hele blog gelezen en ben daarna begonnen door met de stofkam door mijn financiën te gaan. Mijn besparing is nu al meer dan 1000 euro op jaarbasis en dan ben ik nog niet eens overgestapt van energieleverancier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend leuk om te lezen en heel veel succes met besparen!

      Verwijderen