vrijdag 27 december 2013

Oudejaarsloterij


We tellen af naar 2014, nog een paar dagen en het is oudejaarsavond. Altijd een gezellige avond. De laatste dag van het jaar ben ik vrij, hoewel het op mijn werk als een gewone werkdag word gezien heb ik een dagje vrij genomen. Ik vind de laatste dag van het jaar namelijk wél een feestdag! Eerst ga ik heerlijk lang uitslapen tot een uur of 10 en daarna oliebollen en appelflappen halen. s'middags ga ik misschien even mee kijken naar het carbid schieten. Al vind ik het een pokkeherrie, ik schrik iedere keer weer van die knal. Maar oké, je moet soms wat voor een ander overhebben.. Er komt hier bij mij 's avonds een klein groepje mensen het jaar uitzitten en oliebollen en appelflappen horen er natuurlijk bij. Dus die moet ik nog wel even in gaan slaan. Zelf maken kan natuurlijk ook, maar daar moet je lol in hebben en dat heb ik niet. Ik haal ze liever van de oliebollenkraam. Champagne heb ik uiteraard ook in huis. Dus ik kijk nu al uit naar een gezellig avondje! Natuurlijk mogen dan de oudejaarsloten niet ontbreken. Het hoort voor mijn gevoel bij oudejaarsavond.
Net als oliebollen en vuurwerk! Ook dit jaar heb ik weer een half lot in bezit. De andere helft van mijn lot heb ik als verjaardagscadeau weggeven. Mooi van de staatsloterij dat je twee identieke halve loten kunt kopen, waardoor je de prijs kan delen met een bekende.
Ik heb dit jaar gekozen voor het eindcijfer 14. Wat veel mensen niet weten is dat je de laatste twéé eindcijfers kan kiezen van een staatslot en niet alleen het laatste eindcijfer. Ik koos voor 14 omdat het staat voor 2014, ik hoop dat zowel het getal 14 in de loterij als het jaar '14 me veel geluk gaat brengen. Daarom vond ik deze eindcijfers wel toepasselijk.
Natuurlijk is de kans heel klein op een dikke prijs, maar daar gaat het ook niet om. Dromen over zo'n prijs is ook mooi! Het hebben van zo'n lot geeft voor mij een stukje extra gezelligheid dat hoort bij oudejaarsavond. Want de rest van het jaar doe ik zelden mee, dan vind ik er weinig aan en zonde van m'n centen.

Heb jij al een lot gekocht?  (Als je nog een staatslot wilt kopen, wacht er dan niet te lang mee. Vaak zijn de loten op de laatste dag uitverkocht en vis je achter het net!)

4 opmerkingen:

  1. Ik heb dit jaar eens geen oudejaarslot gekocht. De winkans is zo enorm klein (was laatst bij kassa) en dit jaar vind ik die €30,- opeens wel erg veel geld (dit gevoel had ik eerdere jaren niet)
    Wij hebben een december kraslot en ik hoop dat we daar iets mee winnen, de hoofdprijs is €100.000 dat vind ik een heeeele leuke prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij het carbid schieten doe ik altijd oorproppen in, komt de knal iets minder hard over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kochten vroeger soms een lot maar doen dit al jaren niet meer en wat ernie al schrijft oordoppen is een remedie voor de herrie van carbid schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook altijd een oudejaarslot. Kun je even fantaseren. Want stel......

    BeantwoordenVerwijderen