woensdag 28 augustus 2013

Energiekosten

Mijn energiekosten vallen me echt heel erg mee! Ik had het ingeschat op zo'n 100 euro per maand. Dat zou ik wel kwijt zijn volgens het NIBUD en als ik zo om me heen informeerde. Maar mijn verbruik is tot nu toe veel lager dan ik verwacht had. Ik heb begin dit jaar de sleutel gekregen van mijn appartement. Een redelijke ruime woning met twee verdiepingen. Ik heb direct een nieuwe energieleverancier gekozen. Dat mag als nieuwe bewoonster. Je mag altijd een nieuwe energieleverancier kiezen op je nieuwe adres. Inwoning, zo noemen ze dat. Er hoeft geen contract opgezegd te worden. Ik had immers met niemand een lopend contract, niet op mijn naam tenminste. Je mag zelf kiezen. Uiteindelijk via de vergelijkingssite van prizewize gekozen voor Essent. Ik had natuurlijk de moeite niet hoeven doen, gewoon niks doen en dan had ik automatisch de energieleverancier overgenomen die op dit adres zat. Dit was de NUON. Maar dan had ik wel een welkomsbonus misgelopen van 125 euro en dat is toch een lekker extraatje als je in een verhuizing zit en veel nieuwe spullen moet aanschaffen! Het is een jaarcontract en was niet de allergoedkoopste. Alleen Budget Energie en Energiedirect waren nog ietsje goedkoper. Ik heb Essent genomen vanwege de naam. Ik weet dat het wel eens mis gaat met overstappen en in geregel en gedoe had ik niet zo veel zin. Ik had het druk genoeg rond die tijd van verhuizen. Met Essent dacht ik dat de kans dat dingen verkeerd gingen het kleinst was. En dat is verder allemaal goed gegaan. Ik ben begonnen de eerste maanden met 90 euro te betalen, maar volgens de handige gebruiksmanager op internet zat ik met mijn verbruik veel te hoog. Tussentijds kun je je voorschot via internet heel gemakkelijk aanpassen en dat heb ik ook gedaan. Op dit moment betaal ik 57 euro per maand. En dan nog ga ik volgens de gebruikersmanager 130 euro terug krijgen. Maar ik laat het maar even zo. De wintermaanden moeten nog komen en ik ben een behoorlijke koukleum, wie weet is mijn verbruik dan wel erg hoog. Echte wintermaanden heb ik namelijk nog niet meegemaakt hier. Mijn contract met Essent loopt af op 31 Januari. Per 1 februari zal ik dan ook weer overstappen. Ook al ben ik heel tevreden over Essent. Maar die welkomtbonus laat ik niet liggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten